Rechtsvormen voor wijkplatforms
Kun je morgen meteen van start met je ideeën of moet je eerst langs de notaris?
Haarlem gaat over op wijkplatforms. Maar wat is er nodig om als wijkplatform te kunnen functioneren?
Welke rechtsvormen zijn er mogelijk, en welke voor- en nadelen hebben die? Als je gewoon snel wilt (door)starten, kan dat dan zonder al te veel formele stappen?
En hoe zit het met verschillende geldbronnen, zoals subsidies of fondsbijdragen, die je eventueel wilt aanboren? Maakt het daarvoor uit op welke manier het wijkplatform is georganiseerd?
Deze en andere vragen staan centraal bij de informatieavond over rechtsvormen voor wijkplatforms op 16 januari 2024, van 19:30-22:00 uur in de Koningkerk, Kloppersingel 57 in Haarlem-Noord.
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden om als bestaande wijkraad als wijkplatform te gaan werken? Voel je dan van harte uitgenodigd om deze avond aan te schuiven.
Aan deelname zijn geen kosten verbonden. Aanmelden is echter wel noodzakelijk en kan door een mailtje te sturen naar Guda Kay via gkay@haarlem.nl.
Deelnemers krijgen de gelegenheid om tot uiterlijk een week voor de training hun eigen vragen en casus in te sturen, zodat die aan de orde kunnen komen tijdens de training.
De in de training gebruikte materialen en presentatie komen voor alle geïnteresseerden beschikbaar.
De informatieavond wordt aangeboden door gemeente Haarlem en wordt verzorgd door Martijn Arnoldus van Social Finance Matters.
Martijn ondersteunt in binnen- en buitenland maatschappelijke initiatieven met vragen rond organisatiestructuur en financiering.
Met vriendelijke groet,
Guda Kay
Programma’s & Gebiedsmanagement, gemeente Haarlem
06-21561822
Algemeen telefoonnummer: 14 023
haarlem.nl/contact