Persbericht BUUV 2021-06-21: Campagne ‘Help, ik zoek een klusser!’

Help, ik zoek een klusser!

Scheefhangende schilderijen, afbladderend schilderwerk en kleine timmerklussen zoeken een klusser!

Vanaf maandag 21 juni starten BUUV Haarlem en het Vrijwilligerscentrum Haarlem & omgeving met hun gezamenlijke campagne ‘Help ik zoek een klusser!’ De bedoeling is de komende maand zoveel mogelijk klusjes in en om het huis te klaren door heel Haarlem bij mensen die dit zelf niet (meer) kunnen. De campagne is gericht op mensen die hulp kunnen gebruiken bij allerhande klussen: van loszittende snoeren tot scheef hangende schilderijen en van afbladderend schilderwerk tot kleine timmerklussen. Ze kunnen hun klus aanmelden op de websites van BUUV en VWC. Ook mensen met de kluskriebels die graag willen helpen kunnen zich aanmelden via deze websites.

Veel klussen blijven lang liggen

Projectleider van BUUV Thijs de Laat: “Momenteel zien we bij BUUV dat er veel mensen zijn die om wat voor reden dan ook klussen hebben maar die blijven liggen. Soms wel maanden lang en in sommige gevallen zelfs jaren. Veel mensen hebben geen tijd of know how om de klussen aan te pakken. Aan de andere kant zijn er veel Handige Harries in de stad die graag aan de slag gaan. Die twee groepen koppelen we bij BUUV en VWC graag aan elkaar. Vooral klein schilderwerk, timmerklusjes, lampen ophangen en het in elkaar zetten van kasten zijn favoriet. Voor de ‘Help, ik zoek een klusser!’- campagne roepen we dus Haarlemmers op zich te melden als ze wel wat hulp kunnen gebruiken. Ook organisaties als verzorgingstehuizen en speeltuinverenigingen kunnen zich melden als er kleine klussen geklaard moeten worden met behulp van vrijwilligers.”

Coronaproof vrijwilligerswerk

‘Help, ik zoek een klusser!’ is coronaproof vrijwilligerswerk. De klusser en de hulpvrager kunnen afspreken een mondkapje te dragen en de anderhalve meter toepassen in en om het huis. Mensen die hulp kunnen gebruiken kunnen zich opgeven via www.haarlem.buuv.nu. Vrijwilligers kunnen via deze website direct online reageren op de oproep van hulpvragers. Van een lampje indraaien tot een keukenmuurtje schilderen: alle inzet wordt ontzettend gewaardeerd. Meld je klus aan of bied je hulp aan via de website van BUUV https://haarlem.buuv.nu/

Haarlemmers die het lastig vinden om zich digitaal aan te melden kunnen natuurlijk ook bellen met BUUV. Een medewerker van BUUV kan helpen met de klusaanvraag. Telefoonnummer BUUV tijdens kantooruren: 023-551 78 45.

Vriendelijke groet, Marleen​

Marleen Zwartkruis | Communicatiemedewerker BUUV | communicatie@haarlem.buuv.nu|06 15511374| 023 5517845 |werkzaam ma-di-do Facebook BUUV | website BUUV Haarlem

We zijn van maandag t/m donderdag van 09.00 tot 17.00 en op vrijdag van 9.00 tot 13.00 uur telefonisch bereikbaar op 023- 551 78 45 of per mail info@haarlem.buuv.nu. Vanwege het coronavirus is ons kantoor en bezoekadres Haarlem Sámen! (Infopunt BUUV Haarlem en Vrijwilligerscentrum Haarlem & omgeving, Gedempte Oude Gracht 20, Haarlem) gesloten.